Lepsza sylwetka na wiosnę!

Related Post

  • No related post.

Zasiedziałeś się w zimę i przybyło Ci kilka nowych kilogramów? Pracujesz w biurze lub zdalnie i nie masz czasu na aktywność fizyczną? Musisz to zmienić! Każdy moment jest dobry na zmianę, ale szczególnie wiosną łatwiej przekonać nasz organizm do walki o zdrowie.

Schudnąć za wszelką cenę?

Liczba diet obiecujących szybkie efekty jest nieskończona. Musisz pamiętać, że w dobrze dobrana dieta to nie jedynie zrzucenie zbędnych kilogramów. Tak rozumiana dieta, jeśli już doprowadzi nas do wymarzonego celu, to często kończy się powrotem do starych nawyków i jeszcze większego wzrostu wagi. Tutaj najważniejsza jest rozwaga i mądre zbilansowane odżywianie, które nie będzie dla Ciebie męczarnią. Musisz wiedzieć, że każdy z nas ma ograniczone zasoby silnej woli, im dłużej z nich korzystasz, tym łatwiej o rezygnację z wyznaczonego celu. Dlatego ważne jest, żeby twój sposób odżywiania prowadzący do wymarzonej sylwetki, nie był dla Ciebie męczący w dłuższym okresie.
Skuteczne odchudzanie opiera się o kilka uniwersalnych zasad. Najważniejsze, o których powinieneś pamiętać, to:
– głodzenie się nie ma sensu – pięć posiłków dziennie to podstawa, ale pamiętaj – często nie znaczy dużo!
– unikaj wysoko przetworzonych pokarmów,
– warzywa, warzywa i jeszcze raz warzywa – najlepiej jeśli stanowią połowę każdego posiłku!
– planowanie – każdego dnia zaplanuj co będziesz jeść jutro i przygotuj odpowiednie produkty,
– słodycze tylko okazjonalnie albo wcale!
Dobrze zaplanowane i przemyślane odżywianie to podstawa zdrowego trybu życia, wiesz o tym na pewno. Nie możesz też zapomnieć o tym jaki jest Twój konkretny cel. Może to być zrzucenie określonej liczby kilogramów czy utrzymanie określonej wagi. Powtarzaj go sobie często. Możesz też zapisać go na kartce i powiesić w miejscu, na które często zerkasz, na przykład podczas pracy.

Ruszaj się!

Wysiłek fizyczny ma kluczowe znaczenie jeśli chcesz pozbyć się zbędnych kilogramów. Efektywne odchudzanie to ujemny bilans energetyczny, jego osiągnięcie i utrzymanie jest znacznie trudniejsze bez regularnego uprawiania sportu. Spokojnie. Nie musisz nagle stać się maratończykiem. Sport w odchudzaniu najczęściej kojarzony jest z bieganiem i setkami pokonanych kilometrów przy ogromnym wysiłku. Nie do końca jest to prawda. Światowa Organizacja Zdrowia zaleca każdemu z nas wysiłek fizyczny dla dbania o zdrowie, ale wysiłek o umiarkowanej intensywności. Przykładowo osoba w wieku powyżej osiemnastu lat, a poniżej sześćdziesięciu czterech, powinna tygodniowo na sport o umiarkowanej intensywności poświęcać 150 minut. Chodzi tutaj o wysiłek, który zapewni nam zdrowie, a nie zwycięstwo na olimpiadzie. Liczy się regularność. Dobrym pomysłem jest wplatanie aktywności w nasz porządek dnia, na przykład dojeżdżanie do pracy rowerem zamiast samochodem, na początek dzień lub dwa w tygodniu.

Nie rezygnuj!

O ile wiosna sprzyja podejmowaniu postanowień i nowych wyzwań, to przed Tobą okresy, w których nie jest już tak łatwo o wytrwanie. Pomyśl o tym już teraz. Dobrze przemyśl jak zadbasz o prawidłowe odżywianie na przykład na urlopie czy w zimie, kiedy łatwiej zapomnieć o dobrych nawykach. To samo dotyczy aktywności fizycznej, o którą trudniej zwłaszcza w długie zimowe wieczory. Nie daj się zaskoczyć! Pomyśl o tym już teraz!